ZAPOSLENICI

Dr. sc. Mirela Holy

Radno mjesto: znanstvena savjetnica

Zvanje: znanstvena savjetnica i docentica

Kontakt

Email: mirela.holy@imin.hr

Biografija

Akademska naobrazba

2005. – Doktorica humanističkih znanosti (znanost o književnosti), doktorska disertacija na temu „Mitski aspekti ekofeminizma“, Filozofski fakultet u Zagrebu
2000. – Magistrica humanističkih znanosti (znanost o književnosti), magistarski rad na temu “Strukturalni mitski elementi u negativnim znanstveno-fantastičnim utopijama/distopijama”, Filozofski fakultet u Zagrebu
1996. – Profesorica etnologije i komparativne književnosti, diplomski rad na temu „Analiza tri tibetantska mita i pokušaj uporedbe s Ivanovim ”Otkrivenjem” u Novom zavjetu“, Filozofski fakultet u Zagrebu
1990. – Modna dizajnerica (Škola primijenjenih umjetnosti u Zagrebu)

Izbori u zvanja:
2024. – znanstvena savjetnica u znanstvenom interdisciplinarnom području znanosti, znanstveno polje komunikacijske znanosti i znanstveno polje sociologija, Institut za istraživanje migracija (IMIN)
2020. – docentica, znanstveno-nastavno zvanje i radno mjesto docentice u interdisciplinarnom području znanosti, polje filologije, informacijske i komunikacijske znanosti i sociologija, Sveučilište VERN’

Zaposlenje i profesionalno iskustvo​

2025. Institut za migracije i narodnosti, znanstvena savjetnica
2016. – 2024. Sveučilište VERN’, pročelnica studija “Upravljanje poslovnim komunikacijama”; “Upravljanje ljudskim potencijalima”; “Menadžment održivog razvoja turizma”; „Cyber komunikacije i znanost o mreži“
2012. – 2016. Hrvatski sabor, saborska zastupnica
2012. Ministarstvo zaštite okoliša i prirode, ministrica
2008. – 2011. Hrvatski sabor, saborska zastupnica
2005. – 2008. Maksima komunikacije, izvršna direktorica
2001. – 2005. Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, tajnica Kabineta ministra, stručna suradnica
1999. – 2000. Narodno sveučilište Dubrava, voditeljica akcija i manifestacija

Nastavna djelatnost
2005. – nadalje Sveučilište VERN’
Kolegiji:
Agencije za odnose s javnošću; Etika komuniciranja i društveno odgovorno poslovanje (studij Odnosa s javnošću i medija)
Masovni mediji, Internet i publike; Osnove marketinga i odnosa s javnošću; Društveni mediji i blogovi; Znanost mreže u cyber društvu; Planiranje integriranih kampanja; Online politički aktivizam i gerilske komunikacijske taktike; Politika i manipulacija (studij Cyber komunikacije i znanost o mreži) Uloga medija i politike u održivom razvoju malih zajednica;
Uvod u integrirane komunikacije; Manipulacija i komunikacija; Novi održivi trendovi – promocija mode, turizma i civilnog društva; Integrirane poslovno-komunikacijske strategije (studij Upravljanje poslovnim komunikacijama)
Sociologija turizma (studij Menadžment održivog razvoja turizma)
Gerilska komunikacija; Kreiranje i upravljanje imidžem slavnih osoba; Mediji i odnosi s javnošću u turizmu; Poslovno komuniciranje i protokol (zajednički izborni predmeti na diplomskim studijima)

Znanstveni interes

Masmedijsko komuniciranje migracija i imigracija, Istraživanje manipulativne komunikacije, strateško komuniciranje, održivo i okolišno komuniciranje, zaštita okoliša, utjecaj klimatskih promjena na društvo i migracije, migrantske politike, rodna ravnopravnost

Projekti

2019. – 2021. Horizon Europe: Hedegaard, Connie; Mysiak, Jaroslav; Lera St. Clair, Asunción; Scicluna Bartoli, Mark; Cornieti, Mathieu; Freitas, Helena; Holy, Mirela; Jacob, Daniela; Murray, Virginia; O’Connor, Kevin et al. (2020). Proposed Mission: A Climate Resilient Europe: Prepare Europe for climate disruptions and accelerate the transformation to a climate resilient and just Europe by 2030 Report of the Mission Board for Adaptation to Climate Change, including Societal Transformation, 2020. doi:10.2777/175419 KI-02-20-435-EN-C. Horizon Europe
2020. EUPRERA Report Vol 2., No. 2. Women in Public Relations in Croatia. Creative Media and Communications Research Ltd, 4 Cobden Place, LS12 5LJ, Leeds, United Kingdom: Project Report. Creative Media and Communications Research Ltd.
2023. Ekonomski institut u Zagrebu: Budak, Jelena, Rajh, Edo i Holy, Mirela (2023). Public perception of creative and cultural industries in Croatia. Radni materijali EIZ-a, EIZ Working Papers, EIZ-WP-2302. Zagreb: Ekonomski institut.
2024. EUPRERA: Geiger Zeman. Marija, Miletić, Geran Marko i Holy, Mirela (2024). Women and Workplace Culture in Public Relations and Communication Industries in Croatia. EUPRERA Report Vol 5., No. 1., Topić, M. (ed). Leeds/Brussels: Creative Media and Communications Research Ltd. & EUPRERA. ISSN 2633-2353.
2020. – 2022., Institut društvenih znanosti Ivo Pilar: Tijelo, zdravlje, prevencija: medijski konstruirani diskursi i življenje kulture u doba novih `bio-realiteta`
2024. – Institut društvenih znanosti Ivo Pilar: Dinamika i izazovi migracije, re-migracije i imigracije u Republici Hrvatskoj – u provedbi

Priznanja:
2012. – Nagrada “Miko Tripalo” za izniman doprinos demokratizaciji društva i promociji ljudskih prava

Odabrana bibliografija

KNJIGE:
Apokalipsa (1991)
Mitski aspekti ekofeminizma (2007)
Komunikacijske (strategije) magije (2012, suautorica Sonja Hodak)
Vražica nosi Pradu, a bogovi konfekciju (2017)
Kraljevstvo Onkraja (2017)
Agencije za odnose s javnošću, sveučilišni udžbenik (2019)
Recentniji znanstveni radovi
1) Geiger Zeman, Marija; Zeman, Zdenko; Holy, Mirela (2019). Između otpora i konformizma: starenje kao nova Madonnina „Revolucija”. Sic : časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje, 10(1); str. 1-26 doi:10.15291/SIC/1.10.LC.5
2) Topić, Martina; Kilvington, Daniel; Holy, Mirela i Van Starkenburg, Jacco (2021). Media discourses on ‘race’ and gender. Northern Lights: Film & Media Studies Yearbook, 19 (2021), str. 3-8
3) Holy, Mirela i Borčić, Nikolina (2022). Croatian Public Opinion About Legalisation of Cannabis. Conference Proceedings of the 3rd International Conference on the Economics of Decoupling (ICED) – Zagreb, 30 November – 1 December 2021 / Družić, Gordan ; Rogić Dumančić, Lucija (ur.). Zagreb: Croatian Academy of Sciences and Arts / Faculty of Economics and Business University of Zagreb, 2022. str. 453-467
4) Holy, Mirela (2021). Dokumentarni filmovi kao instrumenti promocije održive mode. Medijske studije, 12 (24); str. 89-107 doi:10.20901/ms.12.24.6 (pregledni rad)
5) Slijepčević, Marija; Holy, Mirela i Borčić, Nikolina (2021). Media Ecosystems and the Fact-Checking Movement: a Comparison of Trends in the EU and ASEAN. Politička misao: Croatian political science review, 58 (2); str. 92-112 doi:10.20901/pm.58.2.04 (prethodno priopćenje)
6) Holy, Mirela (2021). The Role of the Media in Environmental Communication: Representation of the Lex LNG in Croatian Daily Newspapers. Mediterranean — impressions, concepts, stories / Jurčević, Katica ; Kaliterna Lipovčan, Ljiljana ; Medić, Rino ; Ramljak, Ozana (ur.). Zagreb: Institute of Social Sciences Ivo Pilar, VERN’ Group, Croatian Academy of Sciences and Arts and, 2021. str. 438-452.
7) Holy, Mirela (2021). Cannabis potentials for the development of the Bioeconomy and green transformation of Croatia. Conference Proceedings of the 2nd International Conference on the Economics of Decoupling (ICED) Zagreb, 30 November – 1 December 2020 / Družić, Gordan ; Sekur, Tomislav (ur.). Zagreb: Croatian Academy of Sciences and Arts and Faculty of Economics & Business University of Zagreb, 2021. str. 365-377.
8) Holy, Mirela; Geiger Zeman, Marija; Zeman, Zdenko (2021). From Ecofeminist Theories to Ecofeminist Practice: Women, Sustainability And Ethical Consumerism. The Sustainability Debate: Policies, Gender and the Media Vol: 14 / Topić, Martina ; Lodorfos, George (ur.). Bingley: Emerald Publishing Limited, 2021. str. 123-140.
9) Holy, Mirela (2022). Westworld and overcoming of traditional gender dualisms: Is feminism really for everybody or just for female androids? Northern Lights: Film and Media Studies Yearbook, 20 (1); str. 83-98 doi:10.1386/nl_00033_1 (izvorni članak, znanstveni).
10)Borčić, Nikolina i Holy, Mirela (2022). The Argumentative Potential of Media Discourses Using the Example of Various Messages on the Digital Economy and Society Index Subtopic (DESI). Conference Proceedings of the 3rd International Conference on the Economics of Decoupling (ICED) Zagreb, 30 November – 1 December 2021 / Družić, Gordan ; Rogić Dumančić, Lucija (ur.). Zagreb: Croatian Academy of Sciences and Arts / Faculty of Economics and Business University of Zagreb, 2022. str. 499-512.
11)Holy, Mirela (2023). Strategic Communication in Unpredictable Times: A Case Study of Croatian Universities. (Re)discovering the Human Element in Public Relations and Communication Management in Unpredictable Times / Rodríguez-Salcedo, Natalia ; Moreno, Ángeles ; Einwiller, Sabine ; Recalde, Mónica (ur.). Bingley UK: Emerald Publishing Limited, 2023. str. 29-46 doi:10.1108/S2398-391420230000006003
12)Polić, Mirela i Holy, Mirela (2021). Gender-biased office culture in Croatian PR industry: why feminine sectors practice masculine patterns? Corporate Communications: An International Journal, 26(4), str. 716-727. https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/CCIJ-04-2021-0042/full/html
13)Holy, Mirela i Borčić, Nikolina (2023). Cult of the vulva vs. cult of the phallus: A case study of media presentations of some famous genitals. Northern Lights: Film & Media Studies Yearbook, 21, str. 77-89. doi.org/10.1386/nl_00040_1
14)Geiger Zeman, Marija, Holy, Mirela i Miloš, Brigita (2024), “Searching for “A Green Place” in a World of “Fire and Blood”: An (Eco)Feminist Reading of the Mad Max: Fury Road”, Đurđević, G. and Marjanić, S. (Ed.) Ecofeminism on the Edge: Theory and Practice (Women, Economy and Labour Relations), Emerald Publishing Limited, Leeds, str. 129-154. https://doi.org/10.1108/978-1-80455-041-020241009
15)Miloš, Brigita i Holy, Mirela (2023). Close to nothing: gender and utopia in Baretić’s novel Osmi povjerenik (the eighth commissioner), U: Preserving, evaluating and developing the Mediterranean, Katica Jurčević, Ljiljana Kaliterna Lipovčan, Rino Medić, Ozana Ramljak (Eds.), Zagreb, 2023, str. 41-48
16)Geiger Zeman, Marija, Holy, Mirela i Zeman, Zdenko (2023). Safety, responsibility and tourist enjoyment: discourse analysis of the safe stay in Croatia project website (2021), U: Preserving, evaluating and developing the Mediterranean, Katica Jurčević, Ljiljana Kaliterna Lipovčan, Rino Medić, Ozana Ramljak (Eds.), Zagreb, 2023, str. 263-270
17)Holy, Mirela, Geiger Zeman, Marija i Miloš, Brigita (2023). Empowering for gender equality: role of digital communication in activism of Croatian island feminist groups, U: Preserving, evaluating and developing the Mediterranean, Katica Jurčević, Ljiljana Kaliterna Lipovčan, Rino Medić, Ozana Ramljak (Eds.), Zagreb, 2023, str. 271-278.
18)Borcic; Nikolina, Tepes-Golubic, Lidija i Holy, Mirela (2023). Media Discourse and Ad Hominem Communication in TV Discussions. U: Proceedings of 10th SWS International Scientific Conference on Social Sciences – ISCSS 2023, 10(1), Iryna Zinkiv, Ojars Sparitis (ur.). ISSN: 2682-9959, ISBN: 978-3-903438-06-4. str. 649-662.
19)Holy, Mirela i Borčić, Nikolina (2023). Media Discourse on Web Portals and Twitter – an Online Battleground for the Combat Between Media Literacy and Fake News? Medijska istraživanja, 29(1), str. 37-60. DOI: 10.22572/mi.29.1.2 (izvorni znanstveni rad)
20)Holy, Mirela (2023). The Media Representation of Female Politicians in Croatia: Who will give us power if we think we do not deserve it? Women and the Media in Capitalism and Socialism An Ecofeminist Inquiry / Topić, Martina (ur.). Bristol: Intellect, 2023. str. 163-178.
21) Topić, Martina; Geiger Zeman, Marija; Zeman, Zdenko i Holy, Mirela (2022). Far-right activism on Croatian mainstream news portals: contributing to (and changing) the public debate on the Covid-19 pandemic. Facta Universitatis. Series: Philosophy, Sociology, Psychology and History, 21 (3); str. 113-134 doi:10.22190/FUPSPH2203113Т (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
22) Topić, Martina; Geiger Zeman, Marija i Holy, Mirela (2022). Marketing communication of prevention measures during the pandemic in Croatia. Suvremene teme, 13 (1); str. 57-73 (recenziran, članak, znanstveni)
23) Holy, Mirela (2022). Zmija u prošlosti i sadašnjosti: mitološke, kulturološke, psihoanalitičke i komunikacijske interpretacije. U: Animal, Knjiga o ne-ljudima i ljudima: Kulturni bestijarij, III dio / Zaradija Kiš, Antonija ; Pasarić, Maja ; Marjanić, Suzana (ur.). Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku, 2022. str. 299-319.
24) Holy, Mirela (2022). The Relationship Between Sustainable Fashion and Creative Industries: Creative and Innovative Transformation of Fashion? Conference Proceedings Creative Industries and Experience Economy / Budak, Jelena ; Holy, Mirela ; Medić, Rino (ur.). Zagreb: VERN’ University ; The Institute of Economics, Zagreb, 2022. str. 156-166.
25) Holy, Mirela (2019). Fenomen balkanskih nemrtvih i njihova uloga u kulturnoj propagandi, U: Liber monstrorum balcanorum čudovišni svijet europske margine, Miranda Levanat-Peričić i Tomislav Oroz (ur.), Zagreb: Naklada Jesenski i Turk i Institut za etnologiju i folkloristiku, knjiga je sufinancirana od Ministarstva znanosti i obrazovanja, str. 289-307.
26) Geiger Zeman, Marija i Holy, Mirela (2024). „Kako to nije zaživjelo? Zašto to nije zanimljivo?“ Snaga i obećanje ekofeminizma u Hrvatskoj. U: Ekokritika: između prirode i kulture. Goran Đurđević, Miranda Levat-Peričić, Suzana Marjanić (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru. str. 475-510.
27) Holy, Mirela (2021). Media Framing of the Coronavirus in Croatia. In medias res, 10 (18); str. 2813-2828. doi:10.46640/imr.10.18.3 (pregledni rad, znanstveni)
28) Holy, Mirela, Geiger Zeman, Marija i Zeman, Zdenko (2022). Zelena tranzicija i visokoškolsko obrazovanje: (ne)vidljivost kružnog gospodarstva na državnim ekonomskim studijima u Hrvatskoj. U: Zbornik radova 13. konferencije o održivom razvoju, Mirjana Matešić (ur)., Zagreb: Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj – HR PSOR, str. 37-62.

ČLANSTVA U ORGANIZACIJAMA:
Hrvatsko društvo pisaca za mlade i djecu (Klub prvih pisaca)
Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ)
Europska udruga za edukaciju i istraživanje u odnosima s javnošću (EUPRERA)

Skip to content